Na czele Rajdu Dakar niezmiennie pozostaje Race Touarega

2011-01-10 00:00:00

Po siódmym odcinku specjalnym, na czele stawki Rajdu Dakar, niezmiennie pozostaje załoga Race Touarega 3 - Carlos Sainz i Lucas Cruz.

Rajd Dakar - emocje wciaz te same

Rajd Dakar - emocje wciaz te same

Jednak po dzisiejszym zwycięstwie Nasser Al-Attiyah i Timo Gottschalk (Q/D) zmniejszyli stratę do prowadzących Hiszpanów w klasyfikacji generalnej do 1 minuty i 22 sekund. Walcząc o zwycięstwo na dzisiejszym odcinku, oba Race Touaregi 3 zwiększyły przewagę nad goniącym ich Stéphane Peterhanselem w BMW X-raid. Francuzowi brakuje do Sainza już 21 minut 11 sekund.

Na trasie z Arica do Antofagasta Al-Attiyah odniósł swoje drugie zwycięstwo etapowe w tegorocznym rajdzie. Volkswagen natomiast zanotował już szóste zwycięstwo na siedem rozegranych dotychczas etapów. Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) minęli metę dzisiejszego odcinka z trzecim czasem, ze stratą 2 minut i 56 sekund. Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/ZA) w czwartym Race Touaregu 3 zabłądzili, przez co stracili aż 39 minut
i 11 sekund.
 
Dzisiejszy odcinek specjalny przypominał swoim charakterem szósty etap, jednak samochody przejeżdżały trasę w odwrotnym kierunku. Zjazd serpentynami na metę etapu był miejscami tak wąski, że kierowcy musieli „brać niektóre zakręty na dwa razy”. Także samochody serwisowe musiały pokonać znaną im już drogę w odwrotnym kierunku.

Po bardzo trudnym piątym i szóstym etapie wielu kierowców dotarło na biwak dopiero w sobotę, z jednodniowym opóźnieniem. Aby ułatwić im rozpoczęcie drugiego, trudnego tygodnia rajdu, organizatorzy skrócili siódmy odcinek specjalny z planowanych 611 do 273 kilometrów. Meta OS-u znajdowała się w pobliżu rzeki Rio Loa, Jest to jedyna rzeka, która wypływa z Andów i płynąc do morza nie wysycha całkowicie na pustyni Atacama.

Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport)
”To był fantastyczny dzień dla naszych trzech samochodów. Potrójne zwycięstwo etapowe pokazuje jak dobrze zespół pracował podczas dnia przerwy. Jestem bardzo zadowolony z początku drugiej połowy rajdu. Zwiększyliśmy przewagę nad Stéphane Peterhanselem. Ale nadal aktualne jest stwierdzenie, że najpierw trzeba pokonać sam Rajd Dakar z jego ekstremalnymi warunkami, a dopiero potem można myśleć o walce z rywalami.”
 
#300 – Carlos Sainz, 2. miejsce w klasyfikacji dnia; 1. w klasyfikacji generalnej
”Otwieranie dzisiejszego etapu nie było łatwe, nawigacja wymagała wielkiej uwagi. Mój pilot Lucas wykonał kawał dobrej roboty, bo mogliśmy dzisiaj z łatwością stracić więcej, niż tylko dwie minuty. Ale tak się nie stało – dlatego jestem bardzo zadowolony z wyniku. Jutro będzie dokładnie odwrotnie: mój kolega z teamu Nasser Al-Attiyah musi otwierać etap a my będziemy mogli się pod niego „podczepić”.”

#302 – Nasser Al-Attiyah, 1. miejsce w klasyfikacji dnia; 2. w klasyfikacji generalnej
”Codziennie zmniejszać o trochę stratę – dokładnie tak sobie to wyobrażaliśmy. Dzisiaj mieliśmy tę przewagę, że mogliśmy jechać za Carlosem Sainzem. Było to korzystne do momentu, gdy go dogoniliśmy. Potem jednak musieliśmy jechać w kurzu, który się za nim unosił. Jutro czeka nas długi etap. Zobaczymy, co uda się tam zdziałać. W każdym bądź razie zrobię wszystko, aby znów zmniejszyć trochę naszą stratę.”

#308 – Giniel de Villiers, 3. miejsce w klasyfikacji dnia; 4. w klasyfikacji generalnej
„Krótki, a jednak urozmaicony etap. Był podobny do OS-u sprzed dnia przerwy, okazał się nie być aż taki zły, jak się spodziewaliśmy. Nawigacja nie była łatwa, szczególnie na wydmach. Myślę jednak, że dzisiaj nie popełniliśmy prawie żadnego błędu. Wprawdzie znów straciliśmy czas w stosunku do naszych kolegów z zespołu Nassera Al-Attiyah i Carlosa Sainza, którzy nieźle gnali, ale zbliżyliśmy się do Stéphane Peterhansela w BMW. Następne dni będą trudne, ale chcielibyśmy znów trochę podgonić czołówkę.”

#304 – Mark Miller, 12. miejsce w klasyfikacji dnia; 6. w klasyfikacji generalnej
”To nie był nasz dzień. Zaraz na początku złapaliśmy gumę. Po zmianie opony znów szybko znaleźliśmy rytm. Wszystko w zasadzie przebiegało całkiem dobrze – aż do momentu gdy dotarliśmy do miejsca, które w roadbook’u było dość niejednoznacznie opisane. Długo szukaliśmy tam punktu orientacyjnego, który zaprowadziłby nas do właściwej doliny. Straciliśmy po prostu za dużo czasu, aby odnaleźć właściwą drogę.”

Liczba dnia
Lekarz ekipy Volkswagen Motorsport ma ze sobą 143 różne środki medyczne na wypadek nagłych zachorowań i typowych dla „Dakaru” skaleczeń: maści, tabletki, środki podawane dożylnie i krople.

Klasyfikacja po 7. etapie, Arica (RCH) - Antofagasta (RCH); 273/819 km

pozycja; załoga; samochód; czas etapu; pozycja etapowa; całkowity czas

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E); Volkswagen Race Touareg 3;        2:42.17 h (2.); 23:21.58 h
2. Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D); Volkswagen Race Touareg 3;    2:40.57 h (1.); + 1.22 min.
3. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F); BMW X3 CC;             2:48.37 h (4.); + 21.11 min.
4. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D); Volkswagen Race Touareg 3;     2:43.53 h (3.); + 32.45 min.
5. Krzysztof Holowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B); BMW X3 CC;         2:57.57 h (5.); + 1:28.59 h
6. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA); Volkswagen Race Touareg 3;     3:20.08 h (12.); + 2:13.44 h
7. Guilherme Spinelli/Youssef Haddad (BR/BR); Mitsubishi Racing Lancer;     3:03.11 h (8.); + 2:38.50 h
8 Christian Lavieille/Jean-Michel Polato (F/F); Nissan Proto;             3:01.04 h (6.); + 3:26.41 h
9 Ricardo Leal dos Santos/Paulo Fiuza (P/P); BMW X3 CC;             3:01.45 h (7.); + 3:30.40 h
10 Matthias Kahle/Thomas Schünemann (D/D); Buggy SMG;             3:27.23 h (13.); + 5:45.10 h

Ciąg dalszy…
Poniedziałek, 10 stycznia. Pod względem sportowym etapy wokół Copiapó stanowią jeden z głównych punktów Rajdu Dakar 2011. Odcinki z głębokim piaskiem są porośnięte wielbłądzią trawą i raczej przypominają góry z miękkiego piasku niż typowe wydmy. Pokonanie tych wysokich wzniesień wymaga dużego doświadczenia.

Komentarze i opinie

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę z Grupą LOTOS S.A

Adam Małysz jeździ z LOTOSEM

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę...

IZA I ADAM MAŁYSZOWIE ORAZ INNE GWIAZDY W MITSUBISHI PAJERO

Adam Małysz ściga się z ...żoną!

Adam Małysz wraz ze swym pilotem Rafałem Martonem weźmie...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady