Niepokonany Volkswagen

2011-01-07 00:00:00

Po czwartym etapie Rajdu Dakar dwa Race Touaregi 3 nadal znajdują się na prowadzeniu.

Niepokonany Volkswagen Race Touaregi 3

Niepokonany Volkswagen Race Touaregi 3

Dziś na kierowców czekał niezwykle trudny przejazd przez Andy na wysokości 4.400 metrów oraz 240 kilometrów trasy biegnącej po płaskowyżu leżącym ponad 4.000 metrów nad poziomem morza. Carlos Sainz i Lucas Cruz (E/E) zwiększyli swoją przewagę w klasyfikacji generalnej o 50 sekund, do 4 minut i 24 sekund. Na drugim miejscu pozostają ich koledzy z zespołu Nasser Al-Attiyah i Timo Gottschalk (Q/D). Linię mety dzisiejszego etapu kierowcy ci minęli także  takiej kolejności.

[z1]Czwarty dzień rajdu stał pod znakiem ekstremalnego wysiłku fizycznego ze względu na przejazd przez Andy oraz pasjonującej walki zespołów Volkswagena z Francuzem Stéphane Peterhanselem. Kierowca BMW X-raid w pewnym momencie odcinka specjalnego, który rozpoczął się na pustyni Atacama na wysokości 3.300 m n.p.m., miał prawie minutę przewagi. Ostatecznie jednak ukończył etap jako trzeci ze stratą 1 minuty i 22 sekund do prowadzącego. Za nim, na pozycji czwartej i piątej linię mety minęły dwie pozostałe załogi Volkswagena: Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) oraz Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/ZA). De Villiers nadal jest czwarty w klasyfikacji generalnej. Miller przesunął się w górę o dwie pozycji i ponownie znajduje się w pierwszej dziesiątce.
 
Etap pomiędzy San Salvador de Jujuy i Calama charakteryzował się wieloma kanionami, korytami rzek i szybkimi odcinkami szutrowymi. Liczne rozgałęzienia stanowiły trudne zadanie nawigacyjne dla pilotów. Ponadto należało unikać przebicia opon na ostrych kamieniach i mniejszych rumowiskach. Cel został osiągnięty: żaden z kierowców Volkswagena nie musiał zmieniać koła.

Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport)
”Na pierwszym OS-ie na pustyni Atacama nasi kierowcy zajęli dwa pierwsze miejsca
w klasyfikacji dnia, z czego się ogromnie cieszę. To było 125 zwycięstwo etapowe Race Touarega. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że wszystkie cztery Race Touaregi z naszymi kierowcami bardzo dobrze poradziły sobie na tym trudnym odcinku, na wysokości ponad 3.000 m. Także cała reszta teamu doskonale sprostała dzisiejszym trudnym zadaniom.”
 
#300 – Carlos Sainz, 1. miejsce w klasyfikacji dnia; 1. w klasyfikacji generalnej
”To był „szybki” dzień Dakaru, który na dobre rozpoczął się po przepięknym, lecz niesamowicie długim odcinku dojazdowym. Dzisiaj chodziło przede wszystkim o to, aby na szutrowym podłożu nie uszkodzić opon. Za nami kolejny etap, który skończył się bardzo pomyślnie. Dobrze jest być nadal na prowadzeniu, ale dopiero teraz jesteśmy w Chile
i dopiero teraz rajd tak naprawdę się zaczyna.”

#302 – Nasser Al-Attiyah, 2. miejsce w klasyfikacji dnia; 2. w klasyfikacji generalnej
„Dzisiaj otwieranie stawki po wczorajszym zwycięstwie nie przynosiło żadnych korzyści. Założyliśmy sobie, że nie stracimy dziś więcej, niż jedną minutę, cel ten udało się zrealizować. Jeszcze ważniejsze jest, że jutro przed nami długi etap pustynny, który będzie otwierał nasz kolega z zespołu Carlos Sainz. Jesteśmy zatem na lepszej pozycji. Jeśli chodzi o klasyfikację generalną, to w czołówce jest bardzo ciasno. Każdego dnia mały błąd lub mały problem może zmienić kolejność. Emocji nie zabraknie, ale jestem optymistą.”

#308 – Giniel de Villiers, 4. miejsce w klasyfikacji dnia; 4. w klasyfikacji generalnej

„Dzisiaj pożądana była odpowiednia taktyka: ostrożność i atak we właściwych miejscach. Nawet jeżeli znów trochę straciliśmy, jestem zadowolony z wyniku. W najbliższych dniach wjedziemy głęboko w pustynię Atacama, a tym samym do „serca Dakaru”. Tam karty mogą się szybko odwrócić, także na naszą korzyść. Nawigacja dzisiaj nie była łatwa. Muszę pochwalić mojego pilota Dirka von Zitzewitz – wykonał doskonałą pracę.”

#304 – Mark Miller, 5. miejsce w klasyfikacji dnia; 10. w klasyfikacji generalnej
Na pełnym gazie przez cały dzień – tak wyglądał dziś odcinek specjalny. Piekielnie trudno było znaleźć właściwą drogę, bo ze wszystkich stron pojawiali się zawodnicy na motocyklach, którzy zabłądzili. A to powodowało, że traciliśmy pewność siebie. Jednak mój pilot Ralph Pitchford wykonał doskonałą robotę. Pod koniec natrafiliśmy na Krzysztofa Hołowczyca, który chyba miał kłopoty z oponą. W kurzu za nim nie mogliśmy zaatakować, chociaż raz prawie udało nam się go wyprzedzić. Ogólnie mówiąc etap był udany. Mogłoby tak być również w kolejnych dniach.”

Liczba dnia
Jubileuszowe zwycięstwo dla Race Touarega: od 2004 roku, kiedy to rozpoczął się program startów tego samochodu przeznaczonego do rajdów długodystansowych, dzisiejsze zwycięstwo Carlosa Sainza i Lucasa Cruz jest łącznie 125 zwycięstwem etapowym. Jeśli chodzi o sam Rajd Dakar, to dzisiejszy najlepszy czas na odcinku między San Salvador de Jujuy i Calama jest 40-tym zwycięstwem etapowym.

Klasyfikacja po 4. etapie, San Salvador (RA) - Calama (RCH); 207/761 km

pozycja; załoga; samochód; czas etapu; pozycja etapowa; całkowity czas

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E); Volkswagen Race Touareg 3;        1:57.09 h (1.); 11:09.14 h
2. Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D); Volkswagen Race Touareg 3;    1:57.59 h (2.); + 4.24 min.
3. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F); BMW X3 CC;             1:58.31 h (3.); + 5.41 min.
4. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D); Volkswagen Race Touareg 3;     1:59.26 h (4.); + 19.14 min.
5. Krzysztof Holowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B); BMW X3 CC;         2:03.05 h (8.); + 27.45 min.
6. Orlando Terranova/Filipe Palmeiro (ARG/P); BMW X3 CC;             2:01.13 h (6.); + 33.11 min.
7. Leonid Novitsky/Andreas Schulz (RUS/D); BMW X3 CC;             2:07.44 h (9.); + 49.40 min.
8. Guilherme Spinelli/Youssef Haddad (BR/BR); Mitsubishi Racing Lancer;     2:08.32 h (10.); + 59.45 min.
9. Nani Roma/Gilles Picard (E/F); Nissan Navara;                 2:10.48 h (12.); + 1:08.32 h
10. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA); Volkswagen Race Touareg 3;     1:59.52 h (5.); + 1:08.36 h

Ciąg dalszy…
Czwartek, 6 stycznia: „Jak tutaj się przewrócisz, to nie zatrzymasz się aż do biwaku” – skomentował zwycięzca „Dakaru 2010” Carlos Sainz ostatni fragment etapu do Iquique.
Z grzbietu wysokiej na prawie 700 metrów wydmy już widać metę i Pacyfik. Po trudnym dniu z piaszczystymi odcinkami końcowymi na kierowców czeka prawie trzykilometrowy zjazd –trochę ponad minuta niesamowitej adrenaliny.

Komentarze i opinie

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę z Grupą LOTOS S.A

Adam Małysz jeździ z LOTOSEM

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę...

IZA I ADAM MAŁYSZOWIE ORAZ INNE GWIAZDY W MITSUBISHI PAJERO

Adam Małysz ściga się z ...żoną!

Adam Małysz wraz ze swym pilotem Rafałem Martonem weźmie...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady