Volkswagen Polo R WRC od 2013 w Rajdowych Mistrzostwach Świata

2011-05-06 09:34:49

„Podjęta została decyzja o uczestnictwie Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata począwszy od 2013 roku” – na wczorajszej konferencji prasowej Członek Zarządu Volkswagena dr Ulrich Hackenberg podał informację o startach Volkswagena w WRC (World Rally Championship). Przed 200 dziennikarzami odsłonił razem z Luca de Meo – szefem marketingu Volkswagen AG i Krisem Nissenem - dyrektorem Volkswagen Motorsport studyjnego Polo R WRC, którym Volkswagen od 2013 roku będzie walczył na trasach rajdowych.

Volkswagen znów na torze

Volkswagen znów na torze

„Z dumą prezentujemy Państwu najbardziej dynamiczne Polo w historii – Polo R WRC.”- dodał Luca de Meo. Dla Krisa Nissena i jego zespołu udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest nowym zadaniem. „Cieszymy się na to nowe wyzwanie i przystępujemy do pracy z taką samą pasją jak ta, dzięki której przez trzy ostatnie lata wygrywaliśmy Rajd Dakar” – powiedział Kris Nissen.

Po trzech z rzędu zwycięstwach w Rajdzie Dakar Volkswagen stawia sobie nowe cele w WRC. Z trzema zaangażowanymi obecnie koncernami motoryzacyjnymi i globalną obecnością w mediach, WRC stwarza dla Volkswagena atrakcyjną, niezwykle profesjonalną i prestiżową szansę zaprezentowania swoich możliwości. Do 2013 roku koncern z Wolfsburga skonstruuje na bazie Polo, samochód rajdowy o mocy 300 KM z silnikiem TSI o pojemności 1.6 litra i napędem na wszystkie koła.

Uniwersalne wyzwanie technologiczne, nowe zasady

Rajdowe Mistrzostwa Świata stanowią, dla biorących w nich udział producentów, bardzo duże wyzwanie technologiczne. Przy projektowaniu samochodu WRC trzeba uwzględnić zróżnicowane podłoża: szuter, kamienie, asfalt, śnieg i błoto we wszystkich możliwych kombinacjach. Tegoroczny kalendarz mistrzostw przewiduje 13 wyścigów na czterech kontynentach. „World Rally Car” musi zatem sprostać ekstremalnie różnym warunkom klimatycznym – od bezlitosnych upałów w Ameryce Południowej po oblodzone trasy w Skandynawii.

Ponadto od tego roku w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC obowiązują nowe zasady – po raz pierwszy przepisy dopuszczają silniki o maksymalnej pojemności skokowej 1.600 cm3, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.

„Filozofia Volkswagena, którą kieruje się koncern przy konstruowaniu samochodów seryjnych, doskonale pasuje do nowego regulaminu technicznego Rajdowych Mistrzostw Świata” – wyjaśnił dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagena ds. Rozwoju. „Downsizing, wysoka efektywność i niezawodność są dla naszych klientów bardzo ważnymi kwestiami. To optymalny moment dla Volkswagena na przystąpienie do Rajdowych Mistrzostw Świata. Ekscytuje nas nowe zadanie, jakim jest skonstruowanie samochodu, który przy tak zróżnicowanych wyzwaniach byłby w stanie z powodzeniem stawić czoła konkurencji i zwyciężać.”

Sprawdzona załoga, nowe cele: fabryczny zespół Volkswagen Motorsport

Polo R WRC zostanie przygotowany przez Volkswagena i będzie startował jako samochód fabryczny. Zespół z Wolfsburga może opierać się na strukturach wypracowanych już w ubiegłych latach. Rajdowe Mistrzostwa Świata są nowym, ambitnym celem dla zwycięskiego zespołu Rajdu Dakar. „Mamy doświadczony i sprawdzony zespół, który ma już na swoim koncie wiele dokonań w najważniejszych imprezach sportowych” – zapewnił Kris Nissen, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Nawet jeżeli WRC jest dla nas niezbadanym lądem i wielu rzeczy będziemy musieli się nauczyć, już teraz zespół ma profesjonalne nastawienie i konsekwentnie dąży do osiągnięcia absolutnej perfekcji.”

Volkswagen w rajdowych mistrzostwach świata

Rajdowa historia Volkswagena obfitowała w sukcesy. Samochody z Wolfsburga zbliżone do seryjnych, już w połowie lat 80-tych, liczyły się w światowym sporcie rajdowym. Największy sukces osiągnął w 1986 roku Szwed Kenneth Eriksson z niemieckim pilotem Peterem Diekmannem w Volkswagenie Golfie GTI 16V, zdobywając tytuł mistrza świata w nowoutworzonej grupie A. Ponadto przez wiele lat Volkswagen konsekwentnie wspierał młodych kierowców rajdowych w pucharze rajdowym Golfa. Starty Volkswagena Polo R WRC od 2013 roku zamykają koło – dzisiejsze samochody WRC opierają się ciągle jeszcze na zasadach wprowadzonej wtedy grupy A, które umożliwiają udział w rajdach samochodów wywodzących się z modeli seryjnych.

Komentarze i opinie

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę z Grupą LOTOS S.A

Adam Małysz jeździ z LOTOSEM

RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę...

IZA I ADAM MAŁYSZOWIE ORAZ INNE GWIAZDY W MITSUBISHI PAJERO

Adam Małysz ściga się z ...żoną!

Adam Małysz wraz ze swym pilotem Rafałem Martonem weźmie...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady