Audi A1 quattro w limitowanej serii

2012-01-04 00:00:00

Audi koronuje odnoszącą sukcesy serię A1 topowym modelem. A1 quattro, w serii limitowanej 333 egzemplarzy, dzięki swojej dynamice stoi na czele klasy kompaktowej.

Na czele klasy kompaktowej: Audi A1 quattro

Na czele klasy kompaktowej: Audi A1 quattro

Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem ma moc 188 kW (256 KM) i moment obrotowy 350 Nm, który trafia na cztery koła. A1 quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h. Silnik A1 quattro to 2.0 TFSI. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1 984 cm3 łączy w sposób charakterystyczny dla Audi bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie. Jego najważniejsze cechy to przestawialny wałek rozrządu zaworów ssących i dwa wałki wyrównoważające zapewniające spokojną pracę.

Każdy detal tego sportowo brzmiącego czterocylindrowca został dopracowany z myślą o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa. Układ common rail, turbosprężarka z chłodnicą powietrza doładowującego i regulowana pompa oleju to tylko niektóre przykłady. Przewidywane średnie zużycie paliwa Audi A1 quattro wynosi mniej niż 8,5 litra. Osiągi odpowiadają wynikom wyczynowego samochodu sportowego: 5,7 s od zera do 100 km/h i 245 km/h prędkość maksymalna.

Moc 2.0 TFSI trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów do napędu na cztery koła – quattro, który wprowadza „Przewagę dzięki technice“ do klasy samochodów kompaktowych. W normalnych warunkach siła napędowa trafia przede wszystkim na koła osi przedniej. Jeżeli wystąpi tam niedobór trakcji, moment obrotowy jest kierowany na koła tylne. Gdy jedno z kół osi wpadnie w poślizg, reaguje elektroniczny mechanizm różnicowy.

Dynamiczny wygląd, bogate wyposażenie

Audi A1 quattro wyposażono w obręcze z metali lekkich 8,0J x 18 w specjalnej stylistyce i w kolorze biały Gletscher z oponami 225/35. Średnica wentylowanych przednich tarcz hamulcowych wynosi 312 mm, zaciski hamulcowe mają kolor czarny. System stabilizacji toru jazdy ze zintegrowanym modułem sportowym można całkowicie wyłączyć, np. podczas wizyty na torze wyścigowym.

Już na pierwszy rzut oka daje się rozpoznać wyjątkowy charakter A1 quattro. Model ten występuje tylko w kolorze biały Gletscher, a jego dach jest lakierowany na czarno. Zderzak został wyraźnie zaznaczony, obramowanie i kratka osłony chłodnicy Singleframe mają również kolor czarny. „Skrzydła“ reflektorów są czerwone. Na osłonie chłodnicy, łuku dachu i klapie bagażnika znajduje się emblemat quattro.

Szyby boczne tylnej części są ciemne, dach kończy się dużym, dwukolorowym spojlerem. Akcenty w kolorze czarnym pojawiły się również na klapie tylnej i dyfuzorze. Diodowe światła tylne są przyciemniane, zderzak ma wyrazisty kształt. Układ wydechowy wyposażono w dwie polerowane rury wydechowe po prawej i lewej stronie, każda o średnicy 100 mm. A1 quattro ma długość 3 987 mm, szerokość 1 740 mm i wysokość 1 416 mm. Bagażnik o pojemności 210 litrów można, po złożeniu oparć kanapy tylnej powiększyć do 860 litrów.

Zimna, sportowa czerń dominuje we wnętrzu A1 quattro

Fotele pokryte są tapicerką skórzaną Seidennappa, czerwone szwy stanowią element kontrastowy. Fotele sportowe typu S mają zintegrowany zagłówek oraz napis quattro na oparciu. Są regulowane w wielu płaszczyznach.

Dolna część konsoli środkowej połyskuje czernią, podpórka pod stopę i nakładki na pedały wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Czerwone szwy znajdują się na dywanikach, a napis A1 quattro na listwie progowej.

Na tablicy przyrządów wzrok przyciągają białe wskaźniki, czerwony obrotomierz, logo quattro i kolorowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy. Na płaskim od dołu wieńcu kierownicy, obszytym skórą z czerwonymi szwami, znajduje się numer seryjny samochodu. Drążek zmiany biegów wykonano z aluminium. Wiele elementów obsługi również jest w tonacji aluminium.

Audi A1 quattro będzie dostępne w drugiej połowie roku 2012 i trafi do swoich właścicieli z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego wiele elementów pochodzących bezpośrednio z klasy wyższej, m.in.: ksenonowe reflektory, asystent świateł drogowych, diodowe oświetlenie wnętrza, czujnik świateł i deszczu, automatyczna klimatyzacja i komfortowy kluczyk.

Również wyposażenie infotainment zaspokoi wszystkie oczekiwania. Obejmuje ono zmieniarkę płyt CD, cyfrowy odbiornik radiowy, Audi Music Interface oraz system MMI navigation plus. Audi connect telefonem samochodowym Bluetooth umożliwia połączenie z internetem i korzystanie z usług typu Google Earth. Podróżujący autem mogą dzięki sieci WLAN połączyć z internetem swoje mobilne urządzenia.

Komentarze i opinie

Zaawansowana technologia dla każdego kierowcy

Aby jazda była radością - system Q2 oraz Alfa DNA!

Przyjemność z jazdy, komfort prowadzenia i dynamiczna reakcja były zawsze...

Alfa Romeo rozpoczyna sprzedaż w Polsce model MiTo seria 1

Alfa Romeo MiTo w najnowszej odsłonie

Znakomite wieści dla wszystkich fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti!...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady