Audi pobija rekord!

2012-01-24 00:00:00

Rekordowy rok 2011 – 1 302 650 sprzedanych samochodów, wzrost o 19,2 % Członek Zarządu ds. Sprzedaży Schwarzenbauer: „Rok 2011 był lepszy, niż się spodziewaliśmy, przede wszystkim w Europie i USA” Wzmocnienie wiodącej pozycji w klasie Premium w Chinach i Europie

Audi: największy wzrost sprzedaży w historii

Audi: największy wzrost sprzedaży w historii

Dwukrotny wzrost sprzedaży A8

AUDI AG sprzedało w 2011 roku 1 302 650 samochodów a tym samym pobity został dotychczasowy rekord z poprzedniego roku o ponad 210 200 aut. Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach. Chiny ze sprzedażą 313.036 aut stały się po raz pierwszy największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Audi. W Europie na zakup samochodów producenta z Ingolstadt zdecydowało się 726 300 osób, czyli o 12,1 procent więcej, niż rok wcześniej. W USA również odnotowany został dwucyfrowy wzrost. Łącznie w minionym roku Audi pobiło rekordy sprzedaży na ponad 50 rynkach.

„Rok 2011 nie miał sobie równego w historii Audi: Nigdy przedtem nie zdobyliśmy w ciągu jednego roku tylu nowych klientów” – powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Dzięki doskonałemu popytowi na nowe modele sprzedaż w Europie i USA wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy. Na północnoamerykańskim rynku każdy miesiąc był rekordowy, a nasz wynik finansowy znacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki wyjątkowo skutecznej ofensywie w klasie wyższej samochodów.”

Nowe modele - nowe wyzwania

Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 procent w porównaniu z rokiem 2010.

Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 procent do 229 200 sprzedanych aut. Nowe A6 pojawiło się na pierwszych rynkach w marcu, dopiero jesienią dostępny był Avant, ważny szczególnie w Europie. Dla Audi A7 był to pierwszy pełny rok na rynku. Model ten wybrało ponad 31 300 klientów. Również Audi Q7 miało wpływ na pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu z 2010 roku na ten model zdecydowało się o 21,4 procent więcej nabywców. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku flagowy okręt marki – A8, zwiększył swoją sprzedaż nawet dwukrotnie (+101 procent).

Znajdujące się na drugim końcu palety modeli Audi A1 zdobyło dodatkowych klientów dla marki. W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży klientom – głównie europejskim - przekazano 118 200 sztuk tego kompaktowego auta klasy Premium. W Europie AUDI AG wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie Premium. Największy wzrost sprzedaży - po Chinach – producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tutaj klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 procent więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 procent do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 procent i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009). Mimo trudnej sytuacji na rynku Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (+3,4 procent) i Włoszech (+0,03 procent). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku.

W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 procent (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.

Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.

Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+30,9%, 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+20,4%, 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+46,8%) i Brazylia (+68,0%). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 % do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce Premium.


Komentarze i opinie

Alfa Romeo podbija rynek

Alfa Romeo podbija rynek

Alfa Romeo na wysokich obrotach! Kultowa marka w ciągu pięciu pierwszych...

Audi zajęło pierwsze miejsce w badaniu indeksu marek „ADAC Auto MarxX”

Audi przed Mercedesem, BMW i Lexusem

Audi zwyciężyło ADAC Auto MarxX 2011. Marka umocniła się w dziedzinach:...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady