Na czele Dakaru Carlos Sainz w Volkswagenie

2011-01-03 00:00:00

W Nowy Rok około miliona widzów dopingowało 430 uczestników Rajdu Dakar.

Carlos Sainz w Volkswagenie

Carlos Sainz w Volkswagenie

Wyruszających na liczącą ponad 9.600 kilometrów trasę przez Argentynę i Chile. Rampa startowa, na którą wjeżdżali zawodnicy startujący w kategorii samochodów, motocykli, quadów i samochodów ciężarowych, ustawiona była na Avenida 9 de Julio w pobliżu obelisku – jednego z symboli Buenos Aires. Wśród największych gwiazd znalazły się cztery Race Touaregi 3 i ich kierowcy: Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah, Mark Miller i Giniel de Villiers. Po pierwszym odcinku specjalnym rajdu, rozegranym 2 stycznia, załoga Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) w Race Touaregu 3 prowadzi, wyprzedzając kierowcę X-raid-BMW Stéphane Peterhansela o 1 minutę i 31 sekund.

Wczorajszy etap po uroczystym starcie w Buenos Aires, jeszcze bez klasyfikacji czasowej, prowadził w kierunku północno-zachodnim do Victorii. Dziś rozegrany został pierwszy etap z odcinkiem specjalnym, z metą w Córdobie, drugim co do wielkości mieście Argentyny.

Dla Volkswagena Dakar rozpoczął się bardzo dobrze. Po pierwszym z trzynastu etapów rajdu Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) prowadzą w Race Touaregu 3 wyprzedzając kierowcę X-raid-BMW Stéphane Peterhansela o 1 minutę i 31 sekund. Bardzo dobrze spisali się także pozostali koledzy z zespołu. Na 788-kilometrowym etapie między Victorią a Córdobą  Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D) zakończyli deszczowy, szutrowy odcinek specjalny z trzecim czasem – 2 minuty, 16 sekund za Sainzem. Mark Miller / Ralph Pitchford (USA/ZA) uplasowali się na czwartym miejscu z różnicą czasową 4m.17s. Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz (ZA/D) zajęli piąte miejsce – 5m.06s. za zwycięzcą.

Trzy burze z obfitymi opadami zamieniły liczący 222 kilometry dzisiejszy odcinek specjalny w prawdziwą ślizgawkę. Droga miejscami przekształcała się w potoki mułu i wody. Głównym zadaniem czterech załóg Race Touaregów 3 było przeprowadzenie swoich samochodów szybko i bezkolizyjnie przez trudne szutrowe trasy, wznoszące się miejscami na wysokość 1.000 m n.p.m. Leżące na poboczach głazy skalne, przy najmniejszym błędzie mogły doprowadzić do przedwczesnego odpadnięcia z rajdu.

Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport)
„Dzisiaj byliśmy świadkami doskonałej jazdy naszych kierowców i pilotów. Samochody są perfekcyjnie przygotowane. Cieszę się, że wszyscy pracownicy na starcie rajdu pracują z maksymalnym skupieniem i nie dają się zdekoncentrować ani tłumowi widzów, ani wszechobecnym dziennikarzom. Warunki na pierwszym etapie były bardzo trudne z powodu dużej ilości wody. Z czterema samochodami na pięciu pierwszych miejscach Volkswagen bardzo dobrze rozpoczął rajd. Naturalnie w poniedziałek i w następnych dniach będziemy z pełnym zaangażowaniem kontynuować naszą pracę, aby równie dobrze poradzić sobie z wyzwaniami, które na nas jeszcze czekają.”

#300 – Carlos Sainz, 1. miejsce w klasyfikacji dnia; 1. w klasyfikacji generalnej
”Zaraz na początku Rajdu Dakar czekał na nas trudny etap, bo po około 30 kilometrach odcinka specjalnego wpadliśmy w ulewę. Mimo że wycieraczki pracowały z największą szybkością, nie mogły usunąć takiej ilości wody. Deszcz pojawił się nagle i równie nagle ustał. Po nim czekało na nas miękkie, szutrowe podłoże. Rozpoczęcie „Dakaru” najlepszym czasem na OS-ie to naturalnie wspaniała sprawa, ale w tym momencie w zasadzie to jeszcze nic nie znaczy.”

#302 – Nasser Al-Attiyah, 3. miejsce w klasyfikacji dnia; 3. w klasyfikacji generalnej
”Początek pierwszego OS-u w „Dakarze” był bardzo obiecujący. Znaleźliśmy dobre tempo. Jechaliśmy dość ostrożnie, w pierwszy dzień tak długiego rajdu można więcej stracić, niż zyskać. Ogólnie mówiąc jestem zadowolony, bo nasza różnica czasowa do kolegi z zespołu Carlosa Sainza nie jest zbyt duża.”

#304 – Mark Miller, 4. miejsce w klasyfikacji dnia; 4. w klasyfikacji generalnej
”Tak jak w zeszłym roku rozpoczęliśmy pierwszy odcinek specjalny jakby lekko „nierozgrzani”. A więc znów trochę za ostrożnie. Potem złapała nas burza. U nas w Colorado mamy często takie ulewy, że nie widać nic na odległość wyciągniętej ręki. I tak też było dzisiaj. Było tak ślisko, że mój pilot Ralph Pitchford co chwilę krzyczał, żebym nie ześlizgnął się na skały na poboczu. To była naprawdę trudna praca. W zeszłym roku na takim samym OS-ie straciliśmy około sześciu minut, w tym roku tylko cztery – zatem poprawiliśmy się.”

#308 – Giniel de Villiers, 5. miejsce w klasyfikacji dnia; 5. w klasyfikacji generalnej
”Aż trzy razy wpadliśmy dzisiaj w burzę. To nie był zwykły deszcz, bardziej przypominał ulewę przed potopem. Trasa stawała się coraz bardziej śliska i straciliśmy czas w stosunku do startujących przed nami kierowców. Jestem jednak zadowolony, ponieważ najwięcej straciliśmy na rozmoczonych przez deszcz odcinkach, po których jeździło się jak po szarym mydle. Ale strata ta nie jest aż tak duża, żebyśmy nie mogli jej nadrobić w następnych dwunastu etapach.”

Liczba dnia
W ramach przygotowań do Rajdu Dakar zawory 2,5-litrowego silnika TDI Race Touarega 3 pokonały łącznie odcinek 5.985 kilometrów, czyli więcej, niż wynosi suma wszystkich odcinków specjalnych dla samochodów w „Dakarze” 2011. Wynik ten został osiągnięty na stanowisku testowym podczas testu pracy ciągłej trwającego 150 godzin.
Klasyfikacja po 1. etapie, Victoria (RA)–Córdoba (RA); 222/788 km

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E); Volkswagen Race Touareg 3;        2:18.32 h
2. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F); BMW X3 CC;             2:20.03 h; + 1.31 min.
3. Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D); Volkswagen Race Touareg 3;    2:20.48 h; + 2.16 min.
4. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA); Volkswagen Race Touareg 3;     2:22.49 h; + 4.17 min.
5. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D); Volkswagen Race Touareg 3;     2:23.38 h; + 5.06 min.
6. Krzysztof Holowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B); BMW X3 CC;         2:25.39 h; + 7.07 min.
7. Orlando Terranova/Filipe Palmeiro (ARG/P); BMW X3 CC;             2:28.43 h; + 10.11 min.
8. Robby Gordon/Kellon Walch (USA/USA); Hummer H3;             2:29.36 h; + 11.04 min.
9. Guilherme Spinelli/Youssef Haddad (BR/BR); Mitsubishi Racing Lancer;     2:30.32 h; + 12.00 min.
10. Leonid Novitsky/Andreas Schulz (RUS/D); BMW X3 CC;             2:32.13 h; + 13.41 min.

Ciąg dalszy nastąpi …
Poniedziałek, 3 stycznia: w drugim etapie również dominować będzie krajobraz rolniczy. Charakter tego odcinka specjalnego przebiegającego między polami kształtują z jednej strony szybkie, gliniaste drogi i otwarty teren z drugiej. Pod koniec etapu między Córdobą a San Miguel de Tucumán pojawi się więcej zabudowań. Tucumán uważana jest za najgęściej zaludnioną prowincję Argentyny.

Komentarze i opinie

Dzielny weteran tomasz kuchar w lancerze evolution v

Rajd Dolnośląski - ostatni sprawdzian przed Rajdem Polski

Rajd Dolnośląski był piątą w tym roku eliminacją Rajdowych...

Volkswagen na czele Rajdu Dakar

Załogi Volkswagena na czele trzeciego etapu Dakaru

Po trzecim z trzynastu etapów Rajdu Dakar na czele klasyfikacji...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Jaki wpływ na spalanie i eksploatacje auta ma technika jazdy?

Kia w swoich samochodach wprowadziła Eco Driving System pozwalający utrzymać ekonomiczny tryb jazdy

Patrząc na stale rosnące ceny na stacjach benzynowych można się przestraszyć! Co dnia 1-2 grosze do przodu.... Mamy jednak wyjście! Choć ceny paliwa stale pną się w górę możemy oszczędzać poprzez jazdę ekologiczną, z angielskiego – ecodriving.

Zestawienie i porównanie popularnych napędów hybrydowych

Hybrydowy silnik w Hondzie Insight (fot. Honda)

Coraz częściej wybieramy auta z napędem hybrydowym. Skłaniają nas do tego coraz wyższe ceny paliw oraz zaostrzające się normy emisji spalin. Czy zdajemy sobie sprawę z tego czym jest napęd hybrydowy?

Zamiast naprawiać usterki lepiej im zapobiegać!

Przegląd auta okiem eksperta motofocus.pl (źródło zdjęcia: motofocus.pl)

Przy stale rosnących kosztach utrzymania samochodów, kierowcy szukają tańszych sposobów na utrzymanie swoich aut w należytym stanie technicznym.

W jaki sposób należy przechowywać opony zimowe?

Sposób przechowywania opon zimowych jest bardzo istotny

Mroźna zima, gorące lato - to nasza Polska właśnie! Jak podczas tak diametralnie zmieniających się warunków atmosferycznych zachować sprawność auta?

Środki do konserwacji i pielęgnacji opon

Żel o dużej lepkości Turtle Wax Platinium Series Tyre Dressing

Opony w zimie narażone są na ekstremalne sytuacje – śnieg, lód, roztopy... Aby zachowały dobrą przyczepność na każdym podłożu warto w nie zainwestować.

wszystkie porady