Nowe Golfy naszpikowane gadżetami

2011-06-03 10:15:17

Na największym na świecie zlocie fanów GTI nad Wörthersee Volkswagen prezentuje nowy model, auta studyjne oraz nowe elementy wyposażenia dodatkowego.

Golf GTI Edition 35 oraz studyjne GTI Cabrio i R Cabrio – premiery Volkswagena nad Wörthersee

Golf GTI Edition 35 oraz studyjne GTI Cabrio i R Cabrio – premiery Volkswagena nad Wörthersee

35. urodziny Golfa GTI zainspirowały Volkswagena do stworzenia specjalnego, jubileuszowego modelu – Edition 35. Zaprezentowane zostały także, jako modele studyjne, Golf GTI Cabrio oraz Golf R Cabrio. Te niezwykłe kabriolety pokazują, jak duży potencjał tkwi w Golfie. Zlot GTI trwa od 1 do 4 czerwca i cieszy się olbrzymią popularnością wśród fanów marki Volkswagen.

Golf GTI Edition 35

Latem 1976 roku, kiedy rozpoczęto produkcję pierwszego Golfa GTI nikt nie przypuszczał, że 35 lat później model ten będzie miał olbrzymią rzeszę fanów, że silniki osiągną moc ponad 200 KM, i że do 2011 roku sprzedanych zostanie niemal dwa miliony egzemplarzy. Z okazji 35. rocznicy Volkswagen zaprezentował jubileuszowy model Edition 35.

Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy. W GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem, jubileuszowy model zużywa 8,1 l/100 km, wersja z DSG jest jeszcze oszczędniejsza, spalanie wynosi 8 l/100 km. Wartości te czynią Golfa GTI Edition 35 jednym z najoszczędniejszych sportowych samochodów w swojej klasie mocy.

Harmonijna koncepcja designu tego auta łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienione elementy zewnętrzne i wnętrze świadczą o wyjątkowym charakterze tego samochodu. Logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i na siedziskach.

Golf GTI Cabrio

Pod względem optycznym, pokryty jaskrawoczerwonym lakierem Firespark Metallic, GTI Cabrio podąża własnymi drogami. Istotne znaczenie mają dodatkowe elementy, pokryte czarnym, błyszczącym lakierem „fortepianowym”. Wystarczy spojrzeć na przedni i tylny spojler albo na progi przypominające splittery samochodów wyścigowych, aby stwierdzić, że dobudowane elementy są z jednej strony filigranowe i lekkie, jednocześnie jednak masywne i sprawiające wrażenie, jakby były odlane jako jedna całość.

Reflektory przeciwmgielne tego Golfa ustąpiły miejsca wlotom powietrza do chłodzenia sportowego układu hamulcowego. Patrząc z boku na pozbawionego dachu GTI wzrok przyciągają czarno-srebrne, 19-calowe koła ze stopu metali lekkich typu Glendale z oponami w rozmiarze 235. Wypełniają one całe nadkola, ponieważ zastosowanie sportowego zawieszenia spowodowało obniżenie nadwozia. Z pewnością każdy zauważy także zaciski hamulców w kolorze czerwonym Tornado z czarnym logo GTI.

Wnętrze studyjnego modelu zostało uszlachetnione aplikacjami Black Strip i siedzeniami pokrytymi skórą Nappa z czerwonym logo GTI na zagłówkach. Sportowy kontrast tworzą szwy między poszczególnymi płaszczyznami skóry w kolorze czerwonym Flashrot lub popielatym Kristallgrau. Do stylistyki siedzeń dopasowane są dwukolorowe poszycia drzwi. Zarówno wewnętrzne powierzchnie tapicerki drzwi, jak i obszyta skórą kierownica i dźwignia hamulca ręcznego ozdobione są delikatnymi, czerwonymi szwami. Doskonale korespondują z nimi czerwone brzegi czarnych pasów bezpieczeństwa i czarno-czerwone obramowania dywaników. Osiągi jezdne kabrioletu z silnikiem GTI o mocy 155 kW/210 KM są w pełni porównywalne z osiągami GTI z zamkniętym nadwoziem: prawie 240 km/h i siedem sekund do 100 km/h. Po prostu prawdziwy GTI!

Golf R Cabrio Concept

Niedawno Volkswagen zaprezentował nowego Golfa Cabrio, a styliści i inżynierowie z Volkswagen R GmbH już stworzyli ekstremalnie sportowy wariant tego modelu: Golfa R Cabrio Concept. Podobnie jak jego krewniak z zamkniętym nadwoziem, także studyjny kabriolet o mocy 199 kW/270 KM osiąga 100 km/h w czasie poniżej sześciu sekund. Identyczna jest też prędkość maksymalna: 250 km/h. Zatem Golf R Cabrio jest najszybszym Golfem bez dachu w historii. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm jest dostępny już od 2.500 obr./min.

Podobnie jak klasyczny Golf R, także kabriolet został obniżony o 25 milimetrów. 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i niebieskimi sportowymi zaciskami (z logo R) gwarantują wysoką skuteczność hamowania. Golfa R Cabrio Concept wyposażono w 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich typu Talladega z oponami o rozmiarze 235.

Wnętrze Golfa R Cabrio Concept ma również odpowiednio sportowy charakter. Uwagę zwraca przede wszystkim „wyścigowy” fotel kubełkowy pokryty granatową skórą, połączoną z wysokiej jakości skórą Nappa w kolorze Puregrey. Oparcia foteli kubełkowych pokryte są czarnym lakierem o wysokim połysku, a kontrast kolorystyczny tworzą obszycia i ozdobne szwy. Aplikacje z Carbonu podkreślają sportową koncepcję tego modelu.

Golf R Color Concept

Volkswagen zaprezentował nad Wörthersee jeszcze dwie inne koncepcyjne wersje Golfa R. Podobnie jak klasyczny Golf R i zaprezentowany Golf R Cabrio, także dwa Golfy R Color Concept są napędzane mocnym i bardzo efektywnym 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 199 kW/270 KM.

Pierwsza wersja Golfa R Concept wyróżnia się polerowanymi, 19-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich typ Talladega w kolorze popielatym Velvet Grey Metallic, pomarańczowymi zaciskami hamulców i obudowami lusterek z Carbonu.

Samochód wyposażony jest w doskonale dopasowane kubełkowe fotele. Części zewnętrzne pokryte są czarną skórą Nappa, przeszyta poprzecznie część środkowa siedziska i oparcia wykonana jest z jaśniejszej skóry Pure Grey, natomiast skorupa oparcia pokryta jest czarnym lakierem „fortepianowym”. Delikatny kontrast tworzą obszycia po bokach siedziska i zagłówka, w których można odnaleźć pomarańczowy kolor zacisków hamulców. Aplikacje we wnętrzu wykonane są z Carbonu. Ten sam materiał zastosowano także na kierownicy, dźwigni zmiany biegów oraz listwach na progach.

Drugi model Golfa R Concept pokryty jest lakierem Aplomb Blue. Nowe w ofercie Golfa 19-calowe koła Glendale są srebrne (Brillantsilber). Obudowy lusterek zewnętrznych, aplikacje we wnętrzu, skorupa foteli oraz listwy na progach wykonane są z Carbonu.

Komentarze i opinie

Zaawansowana technologia dla każdego kierowcy

Aby jazda była radością - system Q2 oraz Alfa DNA!

Przyjemność z jazdy, komfort prowadzenia i dynamiczna reakcja były zawsze...

Alfa Romeo rozpoczyna sprzedaż w Polsce model MiTo seria 1

Alfa Romeo MiTo w najnowszej odsłonie

Znakomite wieści dla wszystkich fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti!...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady