Projekt przyszłości - system bezprzewodowego ładowania

2011-10-04 00:00:00

Firmy WiTricity, IHI oraz Mitsubishi Motors (MMC) zdecydowały się połączyć siły w pracach nad stworzeniem łatwego do wdrożenia systemu bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych (EV). Będzie on kompatybilny z publicznymi sieciami elektrycznymi i znacznie uprości życie użytkownikom takich pojazdów.

Nowy system bezprzewodowego ładowania aut elektrycznych

Nowy system bezprzewodowego ładowania aut elektrycznych

Współpraca trzech firm specjalizujących się odpowiednio w bezprzewodowych technologiach ładowania, rozbudowie infrastruktury elektrycznej oraz pojazdach EV przyczyni się do szybszej popularyzacji systemów ładowania bezprzewodowego dla pojazdów elektrycznych, a to za sprawą gotowych do użytku rozwiązań dostosowanych do potrzeb odbiorców indywidualnych, rządowych oraz innych jednostek takich, jak m.in. dostawcy energii. Dzięki temu wdrażanie takich systemów będzie jeszcze prostsze i szybsze.

Dzięki tej współpracy pojazdy elektryczne będą znacznie wygodniejsze w użytkowaniu, do czego przyczynić się ma przyśpieszona popularyzacja (a tym samym większa dostępność) systemów ładowania bezprzewodowego w domach prywatnych, na parkingach centrów handlowych itd.

Systemy ładowania bezprzewodowego

Systemy ładowania bezprzewodowego umożliwiają przesył energii elektrycznej ze źródeł znajdujących się na lub pod ziemią do pojazdów wyposażonych w urządzenia do jej przechwytywania. Proces ładowania odbywa się automatycznie po zaparkowaniu pojazdu, bez fizycznego kontaktu między pojazdem a źródłem energii. Firma WiTricity posiada już na rynku swój opatentowany system ładowania bezprzewodowego oparty na technologii wykorzystującej rezonowanie dwóch obiektów. W tym systemie ładowania bezprzewodowego opartym na technologii rezonansu magnetycznego, cewkę i kondensator instaluje się zarówno w nadajniku, jak i odbiorniku, a przesył energii zachodzi po zsynchronizowaniu rezonansu magnetycznego nadajnika z odbiornikiem. Odbywa się to na podobnej zasadzie, jak pękanie kieliszków do wina podczas koncertu, co możliwe jest tylko przy osiągnięciu przez śpiewaka ściśle określonej częstotliwości dźwięku. Rozwiązanie to ma również zasadniczą zaletę, jeśli chodzi o infrastrukturę, bowiem proces ładowania może się odbywać mimo różnego kąta ustawienia nadajnika i odbiornika.

W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami takimi, jak systemy indukcji elektromagnetycznej czy transmisji mikrofalowej, opracowany przez WiTricity system umożliwia bardziej wydajny transfer energii na dalsze odległości, dzięki czemu system pozwala na bezpieczny i przyjazny użytkownikowi przesył energii ładowania o mocy 3,3 kW na odległość 20 cm przy stratach energii niższych niż 10%. Systemy oparte na technologii WiTricity są mniejsze i lżejsze w porównaniu z rozwiązaniami konwencjonalnymi i nie wymagają zastosowania elementów ruchomych.

Trzej partnerzy wesprą wspólny projekt oferując odpowiednio najnowocześniejszą technologię ładowania bezprzewodowego, bogatą wiedzę i doświadczenie z zakresu budowy infrastruktury elektrycznej oraz cztery dekady badań, rozwoju i technologii pojazdów elektrycznych. Wdrażanie łatwych do instalacji systemów ładowania bezprzewodowego odbywać się będzie trójetapowo (badanie i rozwój, ogólnoświatowe testy i wreszcie komercjalizacja).

Pierwszy etap

Będzie on obejmował:

1. Opracowanie najbardziej odpowiedniego i najłatwiejszego sposobu zespolenia systemów ładowania bezprzewodowego z infrastrukturą pojazdów elektrycznych

2. Wyjaśnienie zagadnień prawnych dotyczących nowej technologii oraz przygotowanie propozycji przepisów, które miały by regulować użycie takich systemów ładowania.

3. Testy systemów ładowania bezprzewodowego na pojazdach elektrycznych z wbudowanymi odbiornikami.

Komentując fakt zawarcia umowy o współpracy, Eric Giler, dyrektor generalny firmy WiTricity, powiedział: „Pojazdy elektryczne mają ogromny potencjał pozwalający obniżyć emisję CO2 oraz ograniczyć nasze uzależnienie od paliw kopalnianych. Jednak samochody takie muszą być przyjazne użytkownikowi, a technologia ładowania bezprzewodowego to jedno z rozwiązań, które może w znacznym stopniu uprościć ich użytkowanie. Cieszymy się bardzo, iż w pracach nad tym niezwykle ważnym projektem wsparcia udzielą nam tacy liderzy przemysłu jak firma MMC oraz IHI”.

Kazuaki Kama, prezes i dyrektor naczelny firmy IHI, zaznaczył, iż: „Technologia bezprzewodowego ładowania ma dla firmy IHI znaczenie strategiczne. Jako dostawca infrastruktury publicznej firma IHI chce oferować jak najbardziej przyjazne środowisku systemy. Wierzymy, że prosty w obsłudze system ładowania bezprzewodowego przyczyni się w znacznym stopniu do szerszej popularyzacji pojazdów elektrycznych, co stanowić będzie ważny krok w historii rozwoju społeczności międzynarodowej w XXI wieku. Poprzez współpracę z firmami Mitsubishi Motors oraz WiTricity, czyli liderami w dziedzinie pojazdów elektrycznych i technologii bezprzewodowych, mamy nadzieję zostać wiodącym dostawcą urządzeń do ładowania bezprzewodowego przeznaczonych do użytku publicznego, komercyjnego oraz w strefach parkingowych osiedli mieszkaniowych”.

Osamu Masuko, prezes firmy MMC, dodał, iż: „Podobnie jak w przypadku promocji systemów szybkiego ładowania oraz technologii „inteligentnej sieci energetycznej”, z radością rozpoczynamy dziś nowy etap rozwoju infrastruktury dla pojazdów elektrycznych. Jestem przekonany, że wraz z firmami WiTricity oraz IHI, uda nam się szybko rozpropagować użycie systemów ładowania bezprzewodowego”.


Komentarze i opinie

Uma Thurman i Alfa Romeo Giulietta – nowa odsłona reklamy promującej kredyt 5 lat 0%.

Alfa Romeo w pięknej odsłonie

Fani pięknych kobiet i pięknych samochodów ponownie mają „swoje 5...

„Ważny krok milowy w naszej strategii rozwoju w Chinach”

Audi made in China

Nowa fabryka w Chinach będzie produkować Audi A3 od 2013 roku...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady