Mitsubishi znów zaskakuje w Tokio!

2011-11-14 00:00:00

Tokio, 9.11.2011 — Na 42 tokijskim salonie samochodowym, który zaplanowano od 30 listopada do 11 grudnia w centrum konferencyjnym Tokyo Big Sight, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje 2 światowe premiery oraz 2 innowacyjne konstrukcje, wykorzystujące przełomowe wynalazki firmy.

PREMIERY FIRMY MITSUBISHI MOTORS

PREMIERY FIRMY MITSUBISHI MOTORS

Na imprezie, która dla szerszej publiczności dostępna będzie od 3 grudnia, odbędzie się światowa premiera dwóch nowych modeli – Mirage oraz MITSUBISHI Concept PX-MiEV II. Oba pojazdy stanowią filary strategii rozwoju gamy produktowej, której ogólny zarys zawarto w średnioterminowym planie biznesowym JUMP 2013 i – jako modele globalne – skierowano je odpowiednio do odbiorców na rynkach wschodzących oraz tych nastawionych na technologie ekologiczne.

KompaktowyMirage uosabia strategię rozwoju modeli globalnych, a koncepcyjny SUV MITSUBISHI Concept PX-MiEV II, dzięki unikalnej konfiguracji hybrydowego układu napędowego typu plug-in, wykorzystuje najnowocześniejsze technologie ekologiczne.

Firma Mitsubishi Motors przygotowała także niezwykłą ekspozycję MiEV House, czy koncepcję inteligentnego domu, który posiada rozwiązania pozwalające ograniczyć użycie energii i emisję gazów cieplarnianych, dzięki sieci inteligentnych rozwiązań, wykorzystaniu pojazdów hybrydowych typu plug-in, inteligentnej instalacji elektrycznej z systemem HEMS (ang. Home Energy Management System) oraz opatentowanym przez firmę MMC systemem EIS (ang. Electric Vehicle Integration System). System HEMS znacznie ułatwia życie domowników, nieustannie monitorując i optymalizując stosunek dostępnej oraz potrzebnej energii, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie skutków niedoboru energii oraz redukcja kosztów wydatkowanych na energię. Po podłączeniu do budynku z zainstalowanym systemem HEMS, system EIS nieustannie kontroluje wykorzystanie oraz wydajność akumulatorów pojazdów elektrycznych i/lub hybrydowych (uzyskane dane różnią sie zależnie od sposobu użytkowania pojazdu), przekazuje te informacje do systemu HEMS, który z kolei optymalizuje sposób ładowania pojazdów w domu, dzięki czemu dysponują one zawsze odpowiednim poziomem energii w akumulatorach.

Oprócz MiEV House na salonie w Tokio można również będzie zobaczyć MiEV Café – kawiarenkę zasilaną przez zaparkowany obok pojazd elektryczny, przy pomocy zasilacza przystosowanego do pracy ciągłej (urządzenie to także będzie można oglądać na wystawie), który umożliwia przesył energii o maksymalnej mocy 1500 watów z akumulatorów pojazdów elektrycznych lub hybrydowych. Przed końcem bieżącego roku podatkowego zasilacz ten trafi do sprzedaży na rynku japońskim.

Na stoisku firmy Mitsubishi Motors będzie również można obejrzeć lekki, elektryczny model użytkowy MINICAB-MiEV, którego debiut na rynku japońskim zaplanowano na grudzień tego roku, oraz nową generację elektrycznego modelu i-MiEV, dostępną obecnie w salonach na całym świecie, nie wyłączając rynków europejskich, a która pod koniec 2011 roku ma wejść do sprzedaży w USA. Ponadto w Tokio zobaczyć można będzie również kompaktowe Mitsubishi ASX, które napędza nowy silnik MIVEC1 z funkcją Auto Stop & Go, a także Mitsubishi Pajero z ekologiczną jednostką wysokoprężną.

1: Innowacyjny system V-TEC firmy Mitsubishi

Światowe premiery – Mitsubishi Mirage i Mitsubishi Concept PX-MiEV II:

1) Mitsubishi Mirage

Mirage2 z założenia ma być kompaktowy, przystępny cenowo i oszczędny, bowiem takie kryteria gwarantują sukces na rynkach wschodzących, gdzie ma być to model bazowy. Na lepiej rozwiniętych rynkach samochód ten ma się wyróżniać wyjątkowo małym spalaniem oraz niskim poziomem emisji CO2. Ponadto Mirage jest łatwy i przewidywalny w prowadzeniu, jednocześnie oferując wygodne wnętrze mogące pomieścić pięć dorosłych osób.

Nadrzędnym celem firmy MMC było osiągnięcie najniższego w tej klasie spalania (w wersji na rynek japoński), umożliwiającego przejechanie 30 kilometrów na każdym litrze paliwa. Cel ten osiągnięto poprzez kompleksowe obniżenie masy własnej pojazdu, zmniejszenie oporów toczenia oraz zapewnienie lepszej wydajności paliwowej poprzez modyfikacje jednostki napędowej, przekładni, układu hamulcowego oraz ogumienia, a także opracowania aerodynamicznego nadwozia, które umożliwia ograniczenie oporu powietrza. Nowy Mirage najwcześniej, bo już w marcu 2012 roku, pojawi się w salonach w Tajlandii.

2: Nazwa pochodzi od angielskiego słowa „mirage” i została po raz pierwszy użyta do opisu rodziny modelu Mirage stworzonej z myślą o oszczędności zasobów/energii/przestrzeni oraz doskonałych osiągach w kompaktowym pojeździe, który zadebiutował w Japonii w marcu 1978 roku. Nowy, koncepcyjny Mirage odziedziczył po swych przodkach główne założenia konstrukcyjne, a dzięki inteligentnym rozwiązaniom oferuje najlepsze możliwe osiągi i funkcjonalność przy tak niewielkich gabarytach.

Dane techniczne modelu Mirage (wersja na rynek japoński)

  • Długość całkowita 3710 mm
  • Szerokość całkowita 1665 mm
  • Wysokość całkowita 1490 mm
  • Ilość miejsc 5
  • Silnik MIVEC, trzy cylindry, pojemności 1,0 litra, system Auto Stop & Go
  • Przekładnia CVT
  • Docelowa wydajność paliwowa 30 km/L
  • Napęd na jedną oś
  • Ogumienie 165/65R14

2) MITSUBISHI Concept PX-MiEV II

W 2009 roku firma Mitsubishi Motors Corporation jako pierwsza wśród największych producentów samochodów wprowadziła do swej oferty produkowany masowo model elektryczny nowej generacji o nazwie i-MiEV. A w grudniu obecnego roku na rynku zadebiutuje kolejny model elektryczny – lekki pojazd użytkowy klasy mini car, czyli MINICAB-MiEV. Modele te cieszą się ogromną popularnością w miastach, jako pojazdy dowożące niewielkie grupy ludzi do pracy na krótkich dystansach.

Teraz Mitsubishi idzie o kilka kroków dalej, bowiem pojawia się MITSUBISHI Concept PX-MiEV II, czyli pomysł firmy Mitsubishi Motors na średniej wielkości model SUV z napędem hybrydowym typu plug-in. Pojazd ten oferuje duży zasięg, bardziej odpowiedni dla średnich (lub większych) pojazdów, i wykorzystuje najnowocześniejszy układ napędowy, który stanowi pochodną dostępnych już na rynku elektrycznych technologii napędowych, gwarantujących ekologiczne osiągi oraz ciszę typową dla pojazdów elektrycznych, ale w niezwykle komfortowym nadwoziu typu SUV. Pojazd ten zapewnia również większą funkcjonalność i swobodę w podróży poza miastem. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II, dzięki swemu ekologicznemu charakterowi oraz niskiemu zapotrzebowaniu na paliwo, skutecznie obala stereotypy, które mają przekonać do pojazdów klasy SUV osoby przywiązujące większą wagę do ekologii.

Na unikalny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in składają się 2 silniki elektryczne znane z modelu i-MiEV oraz niewielka, tradycyjna jednostka spalinowa, która wykorzystuje wszystkie najnowocześniejsze technologie paliwowe i ekologiczne firmy MMC. Taka konfiguracja nie tylko zapewnia łączną wydajność paliwową3 na poziomie 60 kilometrów na litr (1,6 litra na 100 km), czyli wynik znacznie przekraczający wartości osiągane przez pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym, ale również gwarantuje bardziej ekologiczne osiągi przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu porównywalnego z tradycyjnymi modelami (ponad 800 km).

3/ Na reprezentatywne dane dotyczące łącznej wydajności paliwowej składają się dane dotyczące wydajności paliwowej uzyskane podczas jazdy w trybie całkowicie elektrycznym (tzw. wydajność paliwowa plug-in) oraz w trybie hybrydowym (tzw. wydajność paliwowa hybrydowa).

Dzięki wydajnym akumulatorom hybrydowego układu napędowego firmy MMC pojazd jest w stanie pokonać ponad 50 kilometrów w trybie elektrycznym, co oznacza, iż w codziennym użytkowaniu może poruszać się jedynie w bezemisyjnym trybie jazdy. Zależnie od tempa poboru energii oraz poziomu naładowania akumulatorów, system napędowy może automatycznie przełączyć silnik spalinowy w tryb generacji energii oraz, w razie konieczności, jednostka spalinowa może również wspomagać napęd kół. Ponadto w bardzo prosty sposób kierujący może wybrać tryb Battery Drive, jeśli pojazd ma się poruszać cicho i bezemisyjnie (dostępność trybu uzależniona od poziomu naładowania akumulatorów) w dzielnicach mieszkaniowych lub poza miastem. Jednocześnie, kierowca ma podczas jazdy możliwość włączenia trybu Battery Charge, który kontroluje pobór energii z akumulatorów i wykorzystuje silnik spalinowy, jako generator by je doładowywać.

Zainstalowane w pojeździe gniazdo umożliwia podłączenie i zasilanie z akumulatorów samochodu urządzeń zewnętrznych, np. na kempingu lub podczas wypraw za miasto. Pojazd może zatem również służyć za zastępcze źródło energii. Co więcej, gniazdo do szybkiego ładowania jest kompatybilne z interfejsem V2H (ang. vehicle-to-home).

Poza niezwykle ekologicznymi osiągami, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II wyróżnia się również niezwykłą konstrukcją układu przeniesienia napędu, który obejmuje nowy dwusilnikowy napęd na cztery koła z zaawansowanym technologicznie układem kontroli trakcji S-AWC firmy Mitsubishi (ang. Super-All Wheel Control). Układ ten oparto konstrukcyjnie na rozwiązaniu znanym z modelu Lancer Evolution X. Układ S-AWC zapewnia niezwykłe doznania z jazdy poddając się w pełni woli kierującego i jednocześnie dyskretnie monitoruje poziom bezpieczeństwa i stabilności pojazdu. Oprócz znakomitej charakterystyki prowadzenia, dzięki zastosowaniu silników elektrycznych, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II gwarantuje stały, wysoki moment obrotowy w każdych warunkach i przy każdej prędkości. Oznacza to osiągi porównywalne z konwencjonalnie napędzanym pojazdem wyposażonym w trzylitrową jednostkę V6. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II przenosi koncepcję ekologicznego pojazdu w nowy wymiar, stanowiąc udane połączenie wydajności paliwowej, ekologii, osiągów i funkcjonalności.

2) Dane techniczne MITSUBISHI Concept PX-MiEV II

  • Długość całkowita 4660 mm
  • Szerokość całkowita 1830 mm
  • Wysokość całkowita 1680 mm
  • Ilość miejsc 5
  • Silniki elektryczne (przód i tył)
  • Typ Synchroniczne z magnesami trwałymi
  • Moc maksymalna 60 kW każdy
  • Silnik spalinowyTyp MIVEC, cztery cylindry, pojemność 2,0 litra
  • Moc generacji 70 kW
  • Docelowy zasięg w trybie elektrycznym > 50 km
  • Docelowy zasięg w trybie hybrydowym w cyklu pozamiejskim > 800 km
  • Docelowa łączna wydajność paliwowa > 60 km/L
  • Napęd: dwa silniki elektryczne, 4WD, układ S-AWC
  • Ogumienie 235/55R18

Komentarze i opinie

Alfa Romeo rozpoczyna sprzedaż w Polsce model MiTo seria 1

Alfa Romeo MiTo w najnowszej odsłonie

Znakomite wieści dla wszystkich fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti!...

Na czele klasy kompaktowej: Audi A1 quattro

Audi A1 quattro w limitowanej serii

Audi koronuje odnoszącą sukcesy serię A1 topowym modelem. A1 quattro...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady