Moc silnika 6-cylindrowego, zużycie paliwa - 4-cylindrowego!

2011-08-26 00:00:00

Luksusowa limuzyna Audi z podwójnym napędem pojawi się w 2012 roku. Łączna moc - 245 KM, zużycie paliwa poniżej 6,4 l/100 km, czterocylindrowy silnik benzynowy, silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy.

Audi wprowadzi do produkcji seryjnej A8 hybrid

Audi wprowadzi do produkcji seryjnej A8 hybrid

W 2012 roku Audi wprowadzi do produkcji seryjnej A8 hybrid. Jego benzynowy silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny osiągają łączną moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 6,4 litra na 100 km. Limuzyna poruszając się wyłącznie przy pomocy napędu elektrycznego może rozpędzić się do 100 km/h, a przy stałej prędkości 60 km/h pokonuje bez emisji substancji szkodliwych odległość około trzech kilometrów.

Audi A8 hybrid

Statek flagowy Audi będzie teraz dostępny jako wysokoefektywna równoległa hybryda. Silnik 2.0 TFSI, częściowo zmodyfikowany, osiąga 155 kW (211 KM) mocy i moment obrotowy 350 Nm, dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Jednostka spalinowa współpracuje z silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 40 kW (54 KM) i moment obrotowy 210 Nm.

Silnik synchroniczny z magnesami stałymi zajmuje miejsce hydrokinetycznego przetwornika momentu obrotowego przed zmodyfikowaną 8-biegową przekładnią tiptronic. Sprzęgło wielopłytkowe pracujące w kąpieli olejowej łączy lub rozłącza silnik elektryczny i TFSI. Sprzęgło w każdej sytuacji pracuje miękko i z wysoką precyzją. Komfortowo i szybko przełączająca przekładnia hybrydowa przekazuje siły na przednie koła. Jej szeroki rozstaw przełożeń przyczynia się do wysokiej efektywności Audi A8 hybrid.

Krótkotrwała moc łączna obu silników 180 kW (245 KM) i łączny moment obrotowy 480 Nm zapewniają doskonałą dynamikę. Audi A8 przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu EU spala mniej, niż 6,4 litra benzyny na 100 km, emisja CO2 utrzymuje się poniżej 148 gramów na kilometr (wszystkie dane są tymczasowe).

Zwiększone możliwości

Audi A8 hybrid może poruszać się czysto elektrycznie z prędkością do 100 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h jego zasięg na prądzie wynosi trzy kilometry. Kierowca ma do wyboru trzy programy. Program EV preferuje napęd elektryczny, program D w efektywny sposób steruje dwoma silnikami. W trybie S zmiana przełożeń skrzyni tiptronic jest przystosowana do sportowego stylu jazdy. Hybrydowa limuzyna posiada pięć trybów pracy: tylko z TFSI, tylko z silnikiem elektrycznym lub w trybie hybrydowym. Ponadto może odzyskiwać energię i wspomagać silnik spalinowy silnikiem elektrycznym przy gwałtownym przyspieszaniu (Boost). Na dwóch wskaźnikach kierowca otrzymuje szczegółowe informacje o aktualnym trybie pracy.

Litowo-jonowy akumulator ważący 36,7 kilogramów umieszczony jest w zabezpieczonej przed uderzeniami strefie w bagażniku. Dostarcza 1,3 kWh energii nominalnej i ma moc do 40 kW. Zależnie od potrzeby jest chłodzony powietrzem – przez dmuchawę z kabiny pasażerskiej lub własnym obiegiem chłodzącym połączonym z automatyczną klimatyzacją. Temperatura akumulatora utrzymywana jest zatem w takim zakresie, w jakim możliwe jest pełne wykorzystanie jego potencjału. Silnik elektryczny i kompaktowy układ elektroniki mocy, służący jako regulator między silnikiem a akumulatorem, są chłodzone cieczą.

Audi A8 hybrid można rozpoznać po szczegółach nie rzucających się zbyt mocno w oczy. Dziesięć ramion obręczy kół ze stopu metali lekkich – seryjnie 18-calowych, opcjonalnie 19-calowych – przypomina łopatki turbiny. Nadwozie zdobią napisy Hybrid, jako ekskluzywny lakier można wybrać srebrny Arktis. Lakiery metaliczne, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, diodowe reflektory i system nagłośnieniowy Bose należą do wyposażenia seryjnego.

Audi A8 hybrid będzie jedną z najlżejszych limuzyn w swojej klasie, między innymi dzięki kompetencji marki w dziedzinie ultralekkich konstrukcji. Jego nadwozie oparte jest na strukturze ASF (Audi Space Frame) i wykonane w całości z aluminium. Słupki B wykonano z utwardzanej w formie, ultrawytrzymałej stali. Nadwozie waży tylko 231 kilogramów, czyli o około 40 procent mniej, niż porównywalna konstrukcja stalowa.

Komentarze i opinie

Zaawansowana technologia dla każdego kierowcy

Aby jazda była radością - system Q2 oraz Alfa DNA!

Przyjemność z jazdy, komfort prowadzenia i dynamiczna reakcja były zawsze...

Alfa Romeo rozpoczyna sprzedaż w Polsce model MiTo seria 1

Alfa Romeo MiTo w najnowszej odsłonie

Znakomite wieści dla wszystkich fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti!...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Budowa i zasada działania koła dwumasowego

Tak wygląda typowe koło dwumasowe

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele ciekawych rozwiązań. Spróbujmy przyjrzeć się jednemu z nich - kołu dwumasowemu.

Chcesz dotrzeć do celu? Mapa Ci pomoże!

Platforma mapowa dla firm transportowo-logistycznych w Polsce

Najdokładniejsza mapa Polski, ponad 70 tys. miejscowości, prawie 700 tys. km dróg, ponad 2mln punktów adresowych, a ponadto zaawansowany, mechanizm wyszukiwania od dzisiaj jest nieodłączną składową portalu transportowego etransport.pl.

Czym jest filtr DPF i jakie są konsekwencje jego usunięcia?

Filtr DPF montowany jest za katalizatorem

DPF lub inaczej FAP to filtr cząstek stałych. Jego podwójny skrót pochodzi z tłumaczenia, z języka angielskiego - DPF = diesel particulate filter lub z jezyka francuskiego - FAP = filtre à particules.

Czyszczenie felg aluminiowych

Do czyszczenia felgi najlepiej użyć wody z mydłem

Felgi aluminiowe, choć piękne i efektowne przy pierwszym założeniu, szybko jednak stają się najbrudniejszą częścią samochodu.

Jak dbać o skrzynię automatyczną?

Automatyczna skrzynia biegów różni się od zwykłej konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu

Auta z automatyczną skrzynią biegów są coraz popularniejsze w Polsce. Przesiadając się z manualna na automat warto zadać sobie pytanie o to jak dbać o skrzynię by służyła jak najdłużej i nie narażała nas na wysokie koszty naprawy.

wszystkie porady